Monday 20 May 2013

Shaklee dan kolestrol jahat! Anda adalah apa yang anda makan

´
Assalamualaikum,

Memandangkan aku tengok di zaman sekarang ni ramai golongan masih muda terjebak dengan penyakit yang merbahaya..

Jangan tak percaya!
Ikut kajian di Malaysia status penghidap penyakit merbahaya dibawah ni
*Ada sakit jantung
*Kencing manis
*Kolestrol tinggi
*Darah tinggi

Lingkungan umur mereka dalam 18-30 tahun!!!
Ya Allah terlalu muda...
Berbanding umur 40 tahun keatas berpuluh tahun yang lepas..

Dan saat ini aku selalu tekankan dalam diri aku dan anak anak...

"anda adalah apa yang anda makan"

Ini aku setuju betul...


Dan 80% jangka hayat umur yang menghidapi penyakit ni
Kebanyakkannya jangka hayat mereka tak menggembirakan..
Dan dari kajian
Kencing manis boleh singkatkan sehingga 25 tahun usia pesakit

Jadi aku ambil keputusan untuk buat medical checkup dekat klinik
Hrmm aku rasa kali terakhir aku check klinik tahap kesihatan aku tu pun
Masa aku beranakkan Reyshal 2 setengah tahun yang lepas...
Buruk kan perangai...
Nampak sangat tak berapa nak serius sangat tentang kesihatan diri..
Waktu tu aku pikir..
Alah aku kan muda lagi....( p/s please jangan berfikiran macam ni)
Penyakit sekarang tak kenak usia..

Asyik dok fikir cantik luaran je..
Boleh habis beratus ratus untuk produk kecantikan luaran
Yang dalaman biarkan...
Salah tau cam gitu...

Tapi semenjak dua menjak ni aku dah mula berubah...
Aku harap perubahan ni berterusan..
Semenjak aku tengok diri aku gemok hari tu
Saat 30 mach hari tu...
Aku mula buang sikit demi sikit perkara yang negatif...

Banyak benda positif yang pertama kali aku buat
Paling banyak dalam hidup aku..
Semuanya demi anak anak...

Bagi aku
Aku tak boleh sakit untuk besarkan diorang...
Aku sakit..mereka pun sakit..
Jadi aku perlu sihat dan cergas!!
Yeah!!!








Kat sini kelihatan darah aku cair sikit..so dr nasihatkan aku ambil banyak kekacang..sayur hijau bayam..brokoli..dan banyakkan ambil buah zaitun..buah tin..telur kuning omega..






Kt sini pulak..kelihatan aku punya kolestrol jahat tu naik sikit..walaupun tak banyak..tu tak bagus untuk badan..
Dr minta aku banyakkan ambil oat..jadi semalam aku dah beli oat dan makan 3 x sehari..
Dalam sebulan akan datang aku akan check balik..





Sebagai alternatif lain...buat pertama kali aku mencuba produk shaklee
Omega guard untuk tambahkan darah aku..selain omega seafood jugak boleh membantu..
Buat yang alah seafood macam aku..ini boleh membantu...
Cara makan 3 biji sehari makan selepas sarapan..





Yang ni pulak..
Lecithin..
Untuk kurangkan paras kolestrol dalam serum badan
Dan yang bestnya dapat memecahkan lemak dan kurangkan berat badan..
Tu sebagai bonus tu..
Alhamdulillah...


Produk ni aku beli dari pengedar 
Jadi kepada yang berminat boleh tanya sis ni ye..
Moga korang juga mendapat kesihatan ditahap yang baik
Assalamualaikum semua..
Tata..


No comments: