Thursday 9 May 2013

SEKSA KAKI KU PENUH KETUAT

´
Assalammualaikum,

Haaa...kelmarin lepas aku cerita pasal thyriod..
Haa kali ni aku nak ceritakan kisah aku dan ketuat pulak..

Hehehe banyak nyer cerita kau kin..
Semua benda kau pernah rasa kan?? Kan??

Iya la..aku cerita ..aku kongsi sebab aku pernah rasa..
Tak rasa aku tak cerita..
Jadi mana yang aku boleh share..aku share..
Mudahan korang jugak dapat tempiasnya ye..

Memang kot rezeki aku ni banyak benda nak menempek kat my body nih..
Jadi mana yang baik tu aku terima seluas luasnya la..
Mana yang tak helok tu..maaf la ye
Akan aku usaha cari penawar sebaik mungkin untuk
Bawa pergi jauh jauh dalam badan aku ni..

Moga mendapat keizinan dari Allah ye..
Ameen :))

Permulaan ketuat ni dalam badan aku ...
Sekitar...
2004.. Ya 2004 dah lamakan tu..
Sejak aku mula kerja kat guardian..
Masa tu ada satu..

Ceh leceh..sakit..coz betul betul bawah tempat pijak..
Seksa..... Toksah cakap..

Banyak ubat aku beli tak jalan..
Nak pi salon mahai..tak cukup duit..
Kalau hilang tak pa..
Ni tak hilang???

Cer cita...


So bermula la kisah aku suka potong korek..
Tiap kali tumbuh aku korek..
Tumbuh korek...
Sampai la tahun 2010....

Hahahaha lamakan...
Sampai beranak anak aku yang ke tiga ni..
Masa ni ketuat ni pun kerja beranak jugak..
Lawan beranak dengan aku...

Punya la banyak..
Dia buat kampung berbaris kat tapak kaki aku...
Eiiiiiiw..aku pun geli nak nengok...
Aktif pulak..macam mengamuk!

Kat jari kaki aku...beratur je..
Masa tu tension gak aku..

Maka satu hari masa tu dalam pantang lagi la..
Teman aku A.k.a makcik dari indon yang selalu ambil berat pasal aku..
Dia la urut aku sejak anak aku yang sulung kecik sampai anak kedua..
Kemudian kami jarang berjumpa coz aku dah pindah rumah..

Tapi dia sempat buatkan aku sejenis minuman yang
Membuatkan ketuat bertahun tahun kat kaki aku hilang..
Alhamdulillah...
Jasamu hanya tuhan yang balas..
Moga dengan perkongsian aku ni..
Ibu partila jugak dapat pahalanya..
Ameen...

Coz kami jarang jumpa saat tu..
Dia mula ajar aku buat air ni sendiri...

Jadi aku mula minum setiap hari..
Tak mengharapakan apa apa..
Minum setiap hari..setiap waktu..macam minum air suam...
Hrmmm...
Maklum la waktu tu masa pantang

Sehingga suatu hari...
Ya allah
Aku terkejut!!!

Ketuat aku semua takda!!!
Hilang..
Parut pun tak da!!

Cuma hari hari terawal aku minum tu
Kesan nya dapat rasa
Sakit berdenyut sikit pada kawasan yang bermasalah..
Aku dapat rasa denyutan sampai ke pangkal peha..
Mungkin akar ketuat tu dah menjalar ke arah situ..

Tempat lain
Bekas cyst dalam rahim aku

Tempat yang lain alhamdulillah

Jadi sini aku nak kongsikan resepinya..
Harap dapat membantu korang yang ada masalah ni..
Untuk penyakit kanser juga..cuba laa..


BAHAN BAHAN

Periuk untuk merebus

10 batang serai (kalau serai yg kecik guna 15btg)
10 ikat daun pandan
3 biji limau kasturi
2 ketulbesar gula batu
3liter air

Cara:

Ketuk bahagian pangkal serai hingga pecah2 masuk dlm periuk
Letakkan kedalam periuk bersama daun pandan
Tuang air dan biar sampai mendidih
Biarkan hingga suam2 panas (boleh diminum) dan perahkan limau kasturi.
Kacau dan sedia utk diminum.lebih air boleh letak dalam peti ais dan minum bila suka

Sebarang perkongsian atau apa saja boleh la share kat sini ye..
Ilmu lebih baik di kongsi..
Ok tatta... :))




Kaki aku lebih kurang macam ni..tapi lagi teruk..lokasi area sini jugak..hrmm kenapa area sini ye selalu terjadi?? Why..why?? Ada sape boleh jawab??




Ini bukan kaki aku..hehehe kaki aku comei sikit...ketuat memang menyeksakan..
Terjadi kat tangan tak pa lagi..kaki??? Seksaaaass...
Setuju???
Yup!!!


Ok sampai sini saja..nak gi buat kerja umah..
Nanti aku sambung balik k
Assalammualaikum :)

No comments: