Wednesday, 13 February 2013

VCO @ MINYAK KELAPA DARA

´
Assalammualaikum,

Hari ni saya nak share sikit apa makanan seharian yang wajib diambil untuk tubuh badan kita..
Tau tau je la kan zaman sekarang banyak makanan yang kita ambil semua berasaskan segera so cara pembikinan pulak banyak yang disegerakan jadi bahan kimia yang tak baik untuk badan pun di letak sekali..

Banyak peratusan sekarang yang menghidap pelbagai penyakit kronik..haa ni yang saya elakkan untuk diri sendiri keluarga dan anak anak..

Memang saya setuju ramai ibu bapa yang sibuk mencari rezeki @ duit..tapi buat apa kalau kumpul duit banyak tapi kita lupa untuk bekalkan badan makanan yang berkhasiat kan?
Ok tanpa berceloteh saya tunjukkan salah satu produk yang saya ambil


Vco keluaran catalys

Sebelum ni saya sekeluarga ambil vco keluaran catalys ni..dalam botol ni ada 60 biji softgel so ambil sehari 2 x harga rm39.90
Tapi bagi keluarga saya sebotol ni tahan dalam seminggu je huhu
Anak 3 orang..semuanya pantang nampak botol ni..sure nak bukak dan makan macam tu je..tak yah minum air..diorang suka kunyah..ok berbalik pada tadi..saya dengan suami owh..sebotol ni memang takcukup..

Pengalaman bila ambil sebarang produk vco la ye ikut pengalaman saya..
Ianya akan baiki balik sistem perkumuhan kita..percayalah..
Kedua..kita akan rasa kurang selera makan..
Ketiga..kulit kita nampak semakin bersih dan cantik..lembab aje kulitnya..
Yang keempat..badan semakin bertenaga..itu yg penting..

Mungkin bylk lagi contoh..ianya dapat buang segala toksin dalam badan..
Tapi memandangkan vco keluaran catalys ni tak mencukupi untuk keluarga saya..ia lah bayangkan..sekotak rm39 kan..dalam sebulan tu saya kena beli 4 kotak..huwaa situ dah lari bajet..

Suami saya cakap..cuba ambil yang cecair punya..lebih jimat..banyak lagi..khasiat sama je kan..hrmmm betul jugak kan..jangan asyik nak ikut orang lain makan je kan..ikut tujuan asal..nak sihat ye cik Ckin.. Hehehe

Ok maka produk ini la yang menjadi salah satu yang berada di carta family saya iaitu


Vco keluaran rainforest herb
Harga dalam rm45
Kuantiti : 500ml

Ok antara fakta yang saya dapat copy di google

Anugerah kami daripada tumbuhan sepanjang hayat - Minyak Kelapa Dara

Meningkatkan tahap tenaga dan berguna untuk sindrom  fatik yang kronik

Membantu dalam sistem imun dan mengandungi anti-bakteria, anti-virus dan anti-kulat

Membantu dalam masalah penyakit tiroid, meningkatkan metabolisma dan pengurangan berat badan

Membantu dalam membentuk hipoglisemia dan memperbaiki sistem perkumuhan

Membantu dalam menguatkan struktur rambut dan memberikan perlindungan kepada kulit

Mengandungi antioksida terhadap sistem Gastrousus dan  berkesan sebagai anti-radang

Bagaimana cara saya boleh menggunakan Minyak Kelapa Dara?


Untuk kanak-kanak 2 ke 6  tahun: gunakan sebanyak 2 sudu teh setiap pagi sebagai minuman.

Untuk kanak-kanak 7 ke 12  tahun: gunakan sebanyak 4 sudu teh setiap pagi sebagai minuman.

Untuk Dewasa: ambil 2 ke 4 sudu teh sebagai minuman tambahan setiap pagi.


Bagi mereka  yang kali pertama mengambil Minyak Kelapa Dara mulakan dengan 1 sudu teh dengan setiap hidangan. Sebahagian orang akan mengalami perkumuhan yang lancar untuk beberapa hari. Bagi mereka yang mengalami citarasa  atau perut yang sensitif pula, boleh dicampur dengan jus buah-buahan, yogurt atau ditambah pada hidangan makanan lain seperti Oat yang dimasak.

Minyak Kelapa Dara adalah selamat digunakan bagi ibu-ibu yang mengandung  dan semasa penyusuan bayi.

Digunakan sebagai minyak masak harian: Boleh dicampur pada salad dan minyak masak dan sesuai bagi mereka yang ingin menggantikan minyak masak biasa yang diproses yang digunakan ketika ini.

Kegunaan luaran: Digunakan sebagai pelembab untuk rambut dan kulit atau sapu ditempat yang terkena jangkitan penyakit kulit. Untuk rambut, gunakan/sapukan  sekali ke dua kali seminggu selama 20 minit dan basuh rambut dengan syampu dan bilas seperti biasa.


p/s : bijak membeli menang memakai..so pilihan ditangan kita dan bersesuaian dengan bajet kehidupan seharian :)

Posted via DraftCraft app

2 comments:

CXopportunities said...
This comment has been removed by a blog administrator.
shikin Azizan said...
This comment has been removed by the author.