Saturday 2 March 2013

OCTARD FOUNDATION DARI MEIKO JAPAN

´
Assalammualaikum,

rasa dah agak lama tak conteng blog ni hehee..agak sibuk sikit denga kerja sebagai suri rumah dan sekawan denganya..so kali ni ada mood sikit..aku nak share cikit tentang produk keluaran Meiko dari Japan..nak tahu apa dia??

Taraa..taraaa..taraaa..
first time aku guna octard memang amat memuaskan..memandangkan aku suka foundation yang berkrim..ermm da ke yang tak berkrim???
Maklum la main bantai je cakap..macam la paham sangat bab makeup ni..
so sambung balik..jadi kali ni teramat excited untuk menguji tahap kesesuaian octard ni pada kulit wajah aku..WaW...

pemakaian pertama kali..
amat la berpuas hati sangat tahap gaban..
jadi octard ni akan menjadi kawan baik aku selagi umur dikandung badan..kikiki..
tengok sampai tahap gitu dia punya best..yang buat best tu..tesktur octard ni yang lembut .. Ringan ..

So bila korang pakai kat muka tak la rasa tebal a.k.a pelik semacam bila orang pandang tau..
korang pernah tengok kan??

Kekadang kita tengok muka orang yang salah makeup..haduii macam tepung gomak..tapi yang ni toksah risau..korang calit sikit dah memadai..kesannyer..
rasa macam pakai makeup mahai pulak dah..

Dalam beberapa minggu pertama aku hanya calit menggunakan jari jemari salleh..oppss oppps opps..itu cite upin ipin lah!!

Ok start balik.. Aku menggunakan jari aku yang tebai ni untuk buat sapuan di wajah..
Hasilnya ok ..puas hati.. Tapi kesat sikit la kena tengok betoi betoi takut sapuan tak rata k..

Kemudian dalam beberapa hari ni aku dok pikir..awat tak cuba guna span yang nad ni bagi sekali ye?? Alahh cuba la..so bila cuba memakai dengan guna span yang dibasah ni.

Walla!! Saya sukaaaaa!!
Foundation tu ibarat melekat sebati seperti adunan tepung untuk buat kek..wahhh..sangat best..rasa lembap je muka..sapuan rata je semua..

Jadi ini kali aku akan gunakan span basah terus..kerna sapuannya lebih sebati dengan kulit wajah..
( tu la perak tak pernah guna makeup gini la jadinya)
ke saya sorang je??

Akan datang kalau da duit lebih aku nak beli produk keluaran meiko juga iaitu summer cake..tu la kan suri rumah aje..mana la da duit kocek..hehehe so kena kumpul duit dulu..
Coz hari pernah cuba kat booth kat plaza pkns shah alam..tapi mahai seganda la harganya..aduii tertelan jap air liuq..

Dari pengtesteran aku
Hasilnya bila kita dap..dap.. Kan Kat muka memang tak kan nampak berlopiang( comot bertapuk) hehehe..
Yes aku dah cuba memang betull.khas untuk yang suka berpeluh kuat..
Muka berminyak..so amik bedak ni dap..dap kat muka..so muka nampak berseri!! Cayalah.. I like betui la

Ok lupa pulak nak bagitau harga produk octard yang aku beli ni
Harga rm55 termasuk pos diterbang khas dari japan ye.. Yang pasti oriiii!!
Aku beli dari pemilik  NrNadira Online Shop student yang belajar kat japan
Hokey dahntolong promote....
Maree...maree...
Summer cake free...
Hahahaha...

Update terbaru....
11 may 2013
Memandangkan...aku telah menerima hasutan kata kata manis dan offer godaan harga dari Cik Nad ni
Jadi aku terbeli jugak dari dia..hehehe
Memang jenis pantang di offer...
Canyak.....

Summer cake tu
Survey kat tempat lain harga boleh tahan jugak tak termasuk kos..
Ada juga yang jual harga agak mahal..so pepandai la pilih ye mana yang terbaik..





Ini la dia octard yang aku beli..
Code no S41



Bila beli dari Cik Nadira ni..dia akan bagi kita ole2 berupa tester..untuk kita rasa bernafsu untuk buat belian lagi..hahahahha...



Yang original..pastikan tulisan jenis yang korang tak paham ok..
Itu ori..tulisan jepun..
Kalau korang nampak dia tulis dalam bahasa melayu..
Itu pelsu orite..hehehehe



Yang ini muka selepas dicuci..sebelum pakai octard..



Ini hasil selepas pakai octard sahaja..
Lip tint tadi..
Eye liner cikit..




Yang ni masa pakai octard dan sapuan sikit tint tadi kat pipi...
Bajet nak kasi muka jadi barbie doll..
Perasannnn...
Hidong tatap booolat...




Ini picture terbaru..
Dalam minggu lepas...
Pakai octard masa ni..
Tutup la segala pa yang tak diingin..hehehehe



Taraaaa....
Nampak dak aku punya...
Kredit untuk picture ni..aku cilok dari fb Nad...
Hehehe
Bila la nak sampai ni...
Comei kan dia bungkus...
Macam nak bagi cokolat aje....

Okey sampai sini saja..
Nanti aku update bila summer cake aku dah sampai..
Dari aku seorang pembeli online yang tegar..

3 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

no fon utk order xde k